Actueel Terug naar actueel

Volg je hypotheekaanvraag op de voet met nieuwe app van De Hypotheker

Als eerste hypotheek-adviesorganisatie biedt De Hypotheker klanten vanaf vandaag een app aan waarmee zij hun hypotheekaanvraag op de voet kunnen volgen. Net als met het track & trace-systeem van de bezorging van een pakket, kunnen klanten op elk gewenst moment de status van de hypotheekaanvraag checken. Zo krijgen zij statusupdates bij elke nieuwe stap in het aanvraagproces en hebben ze goed inzicht in het proces van hun hypotheekaanvraag. De app is vanaf nu verkrijgbaar voor iOS en Android.  

Met De Hypotheker-app kunnen klanten op hun smartphone de status van hun aanvraag bekijken en overige gegevens raadplegen. Een berichtenbox biedt een overzicht van alle wijzigingen in hun hypotheekaanvraag. Aan het einde van elke dag ontvangen gebruikers hier bovendien notificaties als er wijzigingen zijn die ze nog niet hebben bekeken. Verder kunnen klanten nagaan welke documenten ze nog moeten aanleveren en welke stappen de adviseur op de vestiging zal doorlopen.

Per stap is meer uitgebreide informatie beschikbaar, eventueel voorzien van een persoonlijke toelichting van de adviseur. Daarnaast kunnen gebruikers van de app documenten openen die zij van hun adviseur hebben ontvangen en informatie over hun nieuwe woning bekijken. In de toekomst worden extra functionaliteiten aan de app toegevoegd, zoals het uploaden van documenten en een chatfunctie.

Investeren in ontwikkeling 

 “Veel mensen ervaren stress bij de aankoop van een nieuwe woning en het aanvragen van een hypotheek. Ze vinden het spannend en het proces wordt vaak ook als ingewikkeld ervaren, waardoor niet altijd eenvoudig is te overzien of het allemaal wel goed gaat. Met onze nieuwe app krijgen zij toegang tot praktische informatie, hebben zij 24/7 inzicht in het verloop van hun hypotheekaanvraag en kunnen zij snel schakelen met hun adviseur”, vertelt Wytzejan de Jong, algemeen directeur van De Hypotheker.

“De Hypotheker investeert continue in technologische ontwikkelingen die klanten kunnen helpen en het aanvragen van een hypotheek vereenvoudigen en is dan ook trots op deze nieuwe app. Met behulp van de app, het aanbieden van een ‘Mijn Hypotheker-omgeving’ op onze website en de ondersteuning van onze adviseurs, heeft de klant altijd actueel inzicht in de lopende hypotheekaanvraag en is alle benodigde informatie altijd binnen handbereik.

Meer over De Hypotheker App