Actueel Terug naar actueel

Meer keuze en snel zekerheid voor ondernemers bij aanvraag hypotheek

Met MUNT Hypotheken kan De Hypotheker ondernemers nu nog beter van dienst zijn

Capelle aan den IJssel, 12 januari 2018 – De Hypotheker heeft voor het adviseren van ondernemers een nieuw partnerschap gesloten met MUNT Hypotheken. Door deze samenwerking is het mogelijk om ondernemers sneller en beter te helpen en nog meer keuze te geven bij hun hypotheekvraag. Hiermee spelen beide partijen in op de flexibilisering van de arbeidsmarkt en het sentiment van veel zelfstandig ondernemers die denken dat het afsluiten van een hypotheek niet haalbaar is. De Hypotheker versterkt hiermee haar eerdere samenwerking met Raadhuys Tax Legal Accounting, ABN AMRO en Delta Lloyd. Door de krachten van adviseurs te bundelen met geldverstrekkers en een deskundige partij voor het bepalen van het toetsingsinkomen, is het mogelijk om ondernemers, zoals zelfstandigen die niet in loondienst zijn, binnen een week duidelijkheid te geven over een hypotheekaanvraag.

Steeds meer ondernemers doen een beroep op De Hypotheker om duidelijkheid te krijgen over de mogelijkheden om een hypotheek af te sluiten. Door haar samenwerking met geldverstrekkers voor ondernemers uit te breiden, kan De Hypotheker nog meer keuze en korte doorlooptijden bieden. Na ontvangst van alle benodigde documenten geeft Raadhuys - deskundig in het uitvoeren van inkomensanalyses - binnen enkele dagen een inkomensverklaring af, afgestemd op het kredietbeleid van de drie geldverstrekkers. Zij kunnen hierdoor veel kortere doorlooptijden hanteren in vergelijking met het reguliere aanvraagproces. Zo krijgen ondernemers snel zekerheid over hun hypotheekaanvraag.

“We zien dat het aantal ondernemers onder onze klanten toeneemt en hier spelen we op in met diensten die aansluiten op de behoeften van deze doelgroep. Sinds december 2016 bieden we zelfstandig ondernemers met een inkomensverklaring vanaf 12 maanden al de mogelijkheid om een hypotheek onder NHG te verkrijgen. Vorig jaar hebben we dit uitgebreid met de mogelijkheid om een hypotheek zonder NHG aan te vragen. Hierdoor kunnen we nog meer ondernemers ondersteunen”, vertelt Twan Cats, Commercieel Directeur van De Hypotheker. ”Het adviseren van een ondernemer is erg complex, zeker bij het vaststellen van het juiste inkomen. Onze adviezen zijn daarom gebaseerd op een inkomensverklaring. Raadhuys kan een stabiel inkomen vaststellen met inachtneming van het kredietbeleid van de geldverstrekkers waarmee we samenwerken. Naast ABN AMRO en Delta Lloyd heeft nu ook MUNT Hypotheken zich hiervoor als partner bij ons aangesloten. Hierdoor kunnen we ondernemers nu meer keuze bieden en de doorlooptijden nog verder verkorten.”

Snelle en heldere procedure

De adviseur van De Hypotheker overhandigt alle benodigde documenten aan Raadhuys, die binnen drie werkdagen een inkomensanalyse afgeeft. Vervolgens maakt Raadhuys de inkomensverklaring op, afgestemd op het acceptatiekader van de geldverstrekker. Deze geeft binnen 48 uurna ontvangst van de inkomensverklaring een deelakkoord op het inkomen. Deze nieuwe procedure leidt tot veel kortere doorlooptijden. Cats: “Het levert klanten aanzienlijke tijdswinst op. Daarbij zijn de kosten voor de inkomensanalyse ook nog eens fiscaal aftrekbaar. En als het dossier compleet wordt aangeleverd, is het zelfs mogelijk binnen 48 uurna ontvangst van de aanvraag een bindende offerte te ontvangen.”