Hoe is het om te werken bij De Hypotheker?

Ben je benieuwd hoe het is om te werken bij De Hypotheker? Op deze pagina delen een aantal medewerkers hun ervaringen.
Bekijk hier al onze vacatures.
 

Quintus Winkler

Quintus Winkler Den Haag Stadhuis"Ik ben ruim een jaar werkzaam bij De Hypotheker Den Haag Stadhuis. Daarvoor ben ik werkzaam geweest als bedrijfsleider in de horeca en was ik verantwoordelijk voor de klantbeleving bij een website voor autoverhuur. Persoonlijk contact, luisteren en handelen naar de wensen van de klant staan centraal binnen mijn loopbaan. Het mooie van hypotheekadviseur zijn is het veelvuldige één-op-één klantcontact, waarbij je betrokken bent bij een belangrijke stap in iemands leven. Dit personaliseren door de beste voorwaarden voor een hypotheek te realiseren is een geweldige uitdaging. De combinatie tussen direct klantcontact en de financiële wereld bevalt me goed.

Na de benodigde WFT modules behaald te hebben ben ik inmiddels 50/50 werkzaam als assistent en adviseur en pak geleidelijk meer adviseurstaken op. Het voordeel van deze combinatie is dat ik veel contacten heb gelegd met collega’s die medeverantwoordelijk zijn om een dossier compleet te maken. Hierdoor ken ik de obstakels, waardoor onnodige vertraging voorkomen kan worden.  De Hypotheker is een zeer prettige werkgever. Je maakt onderdeel uit van een groot merk, maar zit in een kleinschalig kantoor. Door deze kleinschaligheid kennen alle werknemers elkaar goed en is er zowel onderling als met de klanten laagdrempelig contact mogelijk.

Het is altijd spannend om van baan en branche te veranderen. Ik ben zeer blij met mijn keuze om als hypotheekadviseur te gaan werken. Het klinkt als een cliché, maar ik ga echt elke dag met plezier naar mijn werk. Mijn doel is iedere klant persoonlijk, doelgericht, vriendelijk en efficiënt te helpen, zodat zij met een positief gevoel een hypotheek af kunnen sluiten."  

 

Anke Faber

Anke Faber"Anderhalf jaar geleden begon ik als commercieel assistent bij De Hypotheker in Groningen.
Na mijn studie Notarieel Recht heb ik wat tijdelijke banen gehad die niet echt goed bevielen. Zoals bij de klantenservice van een bank. Dat werk was niet echt mijn ding, maar de vragen over hypotheken vond ik juist heel interessant! Via een vriendin, die de dochter is van een franchisenemer, ben ik toen in contact gekomen met De Hypotheker. Inmiddels woon ik in Utrecht, werk ik bij De Hypotheker Utrecht Leidsche Rijn en heb ik de opleiding tot hypotheekadviseur afgerond.

De hypotheekbranche heeft veel raakvlakken met mijn studie en ik vind het leuk om veel klantcontact te hebben. Als hypotheekadviseur ben je echt betrokken bij het leven van een klant. Veel mensen zien het regelen van een hypotheek als een ‘noodzakelijk kwaad’. Ik hoop dit traject leuker te maken door een open, informeel en persoonlijk gesprek met klanten aan te gaan.

Op basis van hele persoonlijke wensen van de klant een keuze maken, dat vind ik de kracht van De Hypotheker. Ook vind ik het prettig om te genieten van de voordelen van een groot bedrijf, maar toch werkzaam te zijn op een klein kantoor. Ik denk dat De Hypotheker de beste leerschool is voor een beginnend adviseur."

 

Erwin Klippel

Erwin Klippel testemonial

"Ik werk nu zo’n 1,5 jaar voor De Hypotheker Vlissingen en Middelburg. Eerst als commercieel assistent, maar inmiddels ben ik opgeleid tot hypotheekadviseur en zit ik in een inwerktraject om volledig als adviseur aan de slag te gaan. Hiervoor werkte ik jaren in de uitzendbranche. Ook leuk, maar in de hypotheekbranche is meer diepgaande kennis vereist, dat vind ik een mooie uitdaging. Bij De Hypotheker kan ik mezelf ontwikkelen.  

Wat me het meest aanspreekt in mijn werk is het contact met de klant. Ik vind het interessant om er achter te komen wat de klant beweegt en om te helpen met het maken van een passende keuze. De Hypotheker stelt het belang van zijn medewerkers en klanten als eerste prioriteit en dat merk je. Dagelijks vragen wij ons af hoe we onze klant het beste kunnen bedienen. De persoonlijke benadering maakt het werk heel dynamisch, omdat iedere situatie anders is.

Er is dan ook geen dag hetzelfde. Iedere klant is anders, contacten met makelaars en taxateurs verschillen en geldverstrekkers hebben allemaal hun eigen manier van werken. Ook zijn er regelmatig veranderingen op het gebied van wet- en regelgeving. Om van deze veranderingen op de hoogte te blijven is het van belang dat je jezelf blijft scholen en ontwikkelen. En ook hiervoor biedt De Hypotheker ruime mogelijkheden."

 

Lenneke Asselbergs

Lenneke Asselbergs

"Ik ben terechtgekomen bij De Hypotheker Den Haag Theresiastraat nadat ik hier eerder gebruik had gemaakt van hypotheekadvies bij het kopen van een huis. Het was een gezellig, professioneel team en toen ik een nieuwe baan zocht in Den Haag stond De Hypotheker bovenaan mijn wensenlijst. Ik heb een jaar als assistente gewerkt en ben vervolgens begonnen aan de opleiding tot hypotheekadviseur. Deze opleiding bestaat voor een groot deel uit rollenspellen met trainers, waarbij echt gekeken wordt naar je karakter en hoe je overkomt. De opleiding was soms best pittig, maar er heerste altijd een fijne sfeer waarbij eerlijke, opbouwende feedback kon worden gegeven en ontvangen. Na de opleiding ben ik gelijk aan de slag gegaan als hypotheekadviseur bij De Hypotheker Den Haag Rijswijkseweg en dat bevalt me goed. Je speelt een grote rol in één van de belangrijkste beslissingen in het leven van je klanten. Mijn doel is om te zorgen dat mijn klanten over 15 jaar nog steeds blij zijn met hun keuze." 

 

Danielle Rabelink

Danielle en Annelies Ijmuiden

"Ik werk al zo'n 14 jaar bij De Hypotheker en sinds 2008 bij De Hypotheker IJmuiden. Eerst als adviseur en sinds kort ben ik de eigenaar van de vestiging. In het begin voelde het wat onwennig om ‘de baas’ te zijn: je verhouding richting je collega’s verandert en dat wilde ik zo min mogelijk. Ik voel me geen typische ondernemer en kan daarin veel leren van andere, meer ervaren franchisenemers. Aan de andere kant kan ik als jonge, frisse meid ook een bepaalde input geven. Het is een wisselwerking.

Ik vind het belangrijk om te weten wat voor klant je voor je hebt en daar goed op in te spelen. Het is belangrijk om een klik te krijgen met de klant, een vertrouwensband op te bouwen. Mijn doel is om klanten altijd met een lach de deur uit te zien gaan."

Lees de langere versie van het interview met Daniëlle.

 

 

Terug naar de vacaturepagina

 

 

 

 

 

Deel dit artikel:
Linkedin