Actueel Terug naar actueel

De Hypotheker breidt flink uit met vier nieuwe locaties

Ondanks impact van digitalisering groeiende behoefte naar persoonlijk contact

Capelle aan den IJssel, 28 augustus 2018 – De Hypotheker heeft in augustus een nieuwe vestiging geopend in Krimpen aan den IJssel. De afgelopen maanden werden al nieuwe kantoren in Beilen, Velserbroek en Lochem geopend. De Hypotheker was nog niet gevestigd in deze plaatsen en heeft door de uitbreiding momenteel 178 locaties. Ondanks de impact van digitalisering op de hypotheekmarkt ziet de keten een groeiende vraag naar persoonlijke aandacht.

Naast het nieuwe digitale aanbod bij De Hypotheker, neemt haar aantal vestigingen nog steeds toe. De uitbreiding vindt met name plaats in kleinere gemeentes, waar het tot nu toe nog niet mogelijk was om persoonlijk contact te hebben met een adviseur. Naast grote full-service kantoren zijn andere distributievormen zoals de Shop-in-Shop, Kleine Winkel of de Flex Store populair. Tien jaar geleden bestond De Hypotheker nog volledig uit full service-kantoren, inmiddels zijn deze nieuwe distributievormen onmisbaar in het huidige aanbod. Het karakter van deze hypotheekkantoren brengt een toenemende mate van flexibiliteit voor de franchisenemer in onder meer de personele bezetting. Eerder verbreedde De Hypotheker haar dienstverlening al: klanten hebben nu de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe zij hun hypotheek willen afsluiten, zelf online of samen met de adviseur. De combinatie van het digitale aanbod met een groeiend aantal kantoren sluit hier goed bij aan.

Volgens Wytzejan de Jong, Algemeen Directeur van De Hypotheker, staat aandacht en service voor de klant centraal: "Het zo dicht mogelijk aansluiten op de wensen en behoeftes van de consument is voor ons het belangrijkste doel. We merken dat, ondanks de toenemende digitalisering van de hypotheekmarkt, de consument behoefte blijft houden aan persoonlijk contact bij het afsluiten van een hypotheek. Daarom openen we ook vestigingen in kleinere plaatsen. Sinds mei hebben we bij De Hypotheker een hybride model geïntroduceerd. We bieden klanten meerdere kanalen om advies in te winnen, zowel online als fysiek. Als de klant ervoor kiest om veel online te regelen, vindt er altijd nog een laatste check op de vestiging plaats. En dan is het handig als er een vestiging van De Hypotheker in de buurt is.”

De komende twee jaar wil De Hypotheker doorgroeien naar 200 vestigingspunten.