Kosten hypotheekadvies van De Hypotheker

In ruim 35 jaar tijd hebben we al meer dan 1 miljoen klanten aan hun (t)huis geholpen. Wij vinden het belangrijk dat je weet wat je ons betaalt voor onze dienstverlening. Daarom zijn we over de kosten bij De Hypotheker heel transparant en duidelijk. Het eerste oriëntatiegesprek op de vestiging is vrijblijvend en voor onze rekening. Besluit je vervolgens je hypotheek te regelen via De Hypotheker, dan kennen wij de volgende richtprijzen. Deze richtprijzen zijn op basis van 1 aanvrager en kunnen verschillen per vestiging. De kosten zijn afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en worden altijd vooraf door je adviseur met je besproken.  

kosten hypotheekadvies de hypotheker
09 Checklist Stappenplan@4X

De 6 stappen van ons adviestraject

We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening duidelijk en transparant is. Daarom werken we in ons adviestraject met 6 overzichtelijke stappen. Van een intake tot nazorg. Bekijk welke stappen we samen doorlopen om jou nu en straks goed te kunnen helpen.

Intake

open-item

Tijdens het intakegesprek krijg je inzicht in de stappen die nodig zijn om jouw plannen te realiseren en hoe wij je daarbij kunnen adviseren, helpen en ontzorgen gedurende het proces. We informeren je vervolgens over de kosten van onze dienstverlening, welke vervolgstappen we gaan zetten en wat er nodig is om tot een passend advies te komen. Ook gaan wij met elkaar in gesprek over jouw wensen en doelstellingen zodat wij weten wat jij belangrijk vindt.

Inventariseren

open-item

Tijdens deze stap brengen we je persoonlijke financiële situatie in kaart. Als onderdeel hiervan bespreken we onder meer je wensen en doelstellingen.

Daarnaast onderzoeken we waar jouw prioriteiten liggen als er bepaalde keuzes rondom de hypothecaire geldlening en de bijbehorende maandlasten moeten worden gemaakt. Ook brengen we in kaart wat je huidige woonlasten zijn, wat je nu geregeld hebt en bekijken we de mogelijkheden om je wensen te realiseren. Zo krijg je inzicht in je huidige financiële situatie, de haalbaarheid van je wensen en de verschillende mogelijkheden. Om je tijdens je inventarisatie gesprek deze inzichten te kunnen geven heeft onze adviseur gegevens van jou nodig. Deze kun je aanleveren via onze online omgeving ‘Mijn Hypotheker’. De Hypotheker werkt met brondata die je als klant gemakkelijk kan aanleveren via de Ockto app.

Deze app navigeert je door verschillende overheidsbronnen via DigiD en haalt de informatie op die jouw adviseur nodig heeft voor jouw hypotheekaanvraag. Deze werkwijze zorgt ervoor dat je altijd de juiste gegevens aanlevert bij je adviseur. Als er gegevens nodig zijn die niet uit de bronnen op te halen
zijn, zoals een salarisstrook of echtscheidingsconvenant, kun je gebruik maken van onze upload mogelijkheid in dezelfde online omgeving.

Analyseren

open-item

Nadat wij een goed beeld hebben gevormd van jouw wensen en situatie, nu en in de toekomst, gaan wij deze gegevens analyseren. Aan de hand van deze gegevens maken wij een eerste selectie van mogelijke vormen van
hypothecaire geldleningen en aanverwante producten die passen bij jouw situatie. In deze fase licht de adviseur de verschillende mogelijkheden toe en geven aan wat naar ons oordeel passende opties voor je zijn. 

Adviseren

open-item

Op basis van de in de vorige stappen verzamelde gegevens geeft de adviseur je een concreet advies over wat er nodig is om je plannen te realiseren. Dit advies legt de adviseur vast in een adviesrapport zodat je het rustig na kunt lezen. Het adviesrapport geeft inzicht in de betaalbaarheid van de maandlasten nu en in de toekomst, de financiële risico’s die je loopt en niet zelf op kunt vangen en de oplossingen die we hiervoor adviseren. Daarnaast kunnen wij je begeleiden bij het vinden van gerelateerde dienstverlening die nodig is om je financieringsbehoefte en verzekeringsoplossingen te realiseren.

Bemiddelen

open-item

Wij vragen een renteaanbod aan bij de geldverstrekker en/of een offerte bij de verzekeraar die past bij jouw wensen en doelstellingen. Als er geen passend product of een passende oplossing geboden kan worden, onderzoeken wij welke alternatieven er beschikbaar zijn.

Als je akkoord gaat met het bindend hypotheekaanbod en hebt getekend, dan bewaken we de voortgang van jouw dossier en doen onze uiterste best je te ontzorgen bij bijvoorbeeld het contact met de notaris, de geldverstrekker en/of verzekeringsmaatschappij. Ter afsluiting van het advies- en bemiddelingstraject controleren we de concept notariële akte en -afrekening en de nieuw afgesloten polissen van de leven- en schadeverzekeringen

Nazorg

open-item

Wij informeren je over belangrijke relevante wijzigingen. Je ontvangt van ons jaarlijks een vragenlijst waarmee je jouw belangrijkste financiële en persoonlijke wijzigingen kunt doorgeven. Bij vragen over je lopende hypotheek of aanverwante producten, kun je bij ons terecht. Afhankelijk van de (advies-) werkzaamheden kunnen hier kosten aan verbonden zijn. 

Wat doet de Hypotheker nog meer voor jou?

De Hypotheker kan je helpen met alles rondom je hypotheek. Bekijk hieronder wat wij allemaal aanbieden van advies tot begeleiding.
Begeleiding bankgarantie
Met een bankgarantie garandeer je de verkoper dat de waarborgsom wordt betaald.
Begeleiding notaris
Notariskosten kunnen sterk verschillen. Wij helpen je bij het vinden van een goede notaris tegen een scherpe prijs.
Begeleiding taxatie
Wij zorgen dat jij geen omkijken hebt naar de taxatie van je woning.
Begeleiding bouwkundige keuring
Wil je een bouwkundige keuring? Wij begeleiden het keuringstraject.
Bemiddelen overlijdens­risico­verzekering
Een overlijdensrisicoverzekering (ORV) keert bij overlijden een bedrag uit waarmee je nabestaanden (een deel van) de hypotheek af kunnen lossen.
Bemiddelen woonlastenverzekering
Met een woonlastenverzekering ben je verzekerd bij inkomensverlies door ontslag of arbeidsongeschiktheid.
Advies restschuldfinanciering
Heb je een restschuld? We kijken hoe je deze schuld kunt financieren bij een nieuwe woning.
Advies fiscale voortzetting
Bij Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW) & Spaarrekening Eigen Woning (SEW)
Advies overbruggingslening
Een overbruggingslening is soms nodig als de overwaarde uit verkoop nog niet beschikbaar is.
Begeleiding schadeverzekeringen
We zoeken de inboedel- en opstalverzekering met de beste dekking voor de beste prijs.

Wat onze klanten van ons vinden

10

Review op basis van

advieskeuze.nl

Datum

17 mei 2024

Naam

Temminghoff

Goede adviseur, weet goed wat de mogelijkheden zijn, ook bij minder gangbare constructies. Prettig in het contact, neemt de tijd. Fijne communicatie via de mail en telefonisch.

expand_more lees volledige review sluit volledige review

Datum

17 mei 2024

Naam

Temminghoff
10

Review op basis van

advieskeuze.nl

Datum

17 mei 2024

Naam

Kim

Zeer behulpzaam en erg vriendelijk contact, ook wanneer ik er vrij weinig van snapte werd ik altijd snel, netjes en uitgebreid geholpen.

expand_more lees volledige review sluit volledige review

Datum

17 mei 2024

Naam

Kim
10

Review op basis van

advieskeuze.nl

Datum

17 mei 2024

Naam

Jeroen

Hij heeft ons goed geholpen Goede uit leg als je belde maar ook op kantoor en de medewerkers van de receptie die hebben me ook goed.geholpen alles goed uitgelegt

expand_more lees volledige review sluit volledige review

Datum

17 mei 2024

Naam

Jeroen

Veelgestelde vragen

Bij het kopen of verkopen van een woning of je hypotheek aanpassen komen vragen kijken. Misschien ook wel over onze dienstverlening. Hier vind je een antwoord op de vragen die onze klanten het meest stellen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op met je hypotheekadviseur.

Hoe weet ik zeker dat advies van De Hypotheker onafhankelijk is?

open-item

Bij een onafhankelijk advies krijg je advies van een hypotheekadviseur waarbij jouw belang gegarandeerd voorop staat. De vier grootste onafhankelijke hypotheekadviesketens hebben daarom de Advieswijzer ontwikkeld. Die wijzer bestaat uit drie voorwaarden waaraan onafhankelijk hypotheekadvies moet voldoen: ongebonden, vergelijkend en persoonlijk advies. De Hypotheker voldoet aan die drie pijlers.

Hoe wordt de dienstverlening van De Hypotheker gemiddeld beoordeeld?

open-item

Op advieskeuze.nl zijn alle beoordelingen die klanten ons gegeven hebben voor je verzameld. Op basis van bijna dan 30.000 reviews worden wij door onze klanten gemiddeld met een 9,7 beoordeeld.

Kan ik ook hypotheekadvies online krijgen?

open-item

Ook online hypotheekadvies krijgen is mogelijk bij De Hypotheker. Adviesgesprekken kunnen via online beeldbellen plaatsvinden. Geef dit aan bij je adviseur als je hier behoefte aan hebt.