Nazorgberichten van De Hypotheker
Ook na het realiseren van uw financiële woonwens blijft De Hypotheker met u in contact om uw hypotheek en verzekeringen te controleren. Dit doen wij omdat u volgens de wet recht hebt op nazorg bij het afsluiten van een financieel product én omdat wij het ook belangrijk vinden dat uw hypotheek en/of verzekering nog goed bij u past.
Wanneer wordt er contact opgenomen?
Er zijn een aantal momenten waarop u een nazorgbericht van ons ontvangt:
-
De jaarlijkse Hypotheek Check
Als er grote veranderingen zijn in uw leven, dan is de kans groot dat uw hypotheek aan een update toe is. U ontvangt van ons jaarlijks de 'Hypotheek Check'. Met behulp van deze check komt u erachter of uw huidige hypotheek nog bij u past of dat het verstandig is om u te laten adviseren. -
Bij het aflopen van uw einde rentevaste periode
We houden in de gaten wanneer de rentevaste periode van uw hypotheek afloopt. Het is namelijk slim om hiervoor alvast te kijken of u kunt besparen op uw maandlasten. U ontvangt hierover tweemaal bericht: twee jaar én drie maanden voor het aflopen van de rentevaste periode. -
Bij het aflopen van de eerste termijn van de Starterslening
Heeft u een starterslening? Dan ontvangt u bericht als de eerste termijn van deze lening verloopt. Het is namelijk noodzakelijk om te kijken of u nog in aanmerking komt voor deze lening. U ontvangt hierover ook bericht van het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn). -
Bij updates over uw hypotheekproduct of verzekering
Soms zijn er belangrijke wijzigingen bij uw hypotheekverstrekker of zijn er wetswijzigingen die invloed hebben op uw product. Zijn er updates met betrekking tot uw hypotheekproduct of verzekering waarvan u van op de hoogte moet zijn? Dan ontvangt u van ons bericht.
Wat als ik geen bericht wens te ontvangen?
De Hypotheker is door de Wet financieel toezicht (Wft) verplicht om nazorg te bieden. Om deze reden is afmelden voor bovenstaande berichten niet mogelijk. Bij het afsluiten van uw financiële product bent u akkoord gegaan met ons privacy statement en heeft u toestemming gegeven om berichten te ontvangen via mail, brievenbuspost of telefoon. Wij maken alleen gebruik van de kanalen waarvoor wij uw toestemming hebben ontvangen.
Wat als ik geen producten of diensten meer heb bij De Hypotheker?
Vanwege de privacywetgeving ontvangen wij geen bericht van een hypotheekverstrekker als u ergens anders de hypotheek hebt overgesloten zonder onze bemiddeling of als de hypotheek is afbetaald. Helaas kan het dus zijn dat u bericht ontvangt over een oude hypotheek. Natuurlijk melden wij u dan graag af voor onze nazorgberichten.
Onderaan in het ontvangen nazorgbericht kunt u doorgeven dat uw hypotheekproduct niet meer loopt. Doe dit niet via de feedbackbuttons, de reacties via deze knoppen zijn volledig anoniem waardoor we het verzoek niet kunnen verwerken. Bij de 'Hypotheek Check' kunt u in de vragenlijst aangeven dat uw hypotheekproduct niet meer loopt.
Vragen?
Heeft u nog vragen over onze zorgplicht? Neem dan gerust contact met ons op!