Nazorgberichten van De Hypotheker

Ook na het realiseren van je financiële woonwens blijft De Hypotheker met je in contact om je hypotheek en verzekeringen te controleren. Dit doen wij omdat je volgens de wet recht hebt op nazorg bij het afsluiten van een financieel product én omdat wij het ook belangrijk vinden dat je hypotheek en/of verzekering nog goed bij je past.

Wanneer wordt er contact opgenomen?

Er zijn een aantal momenten waarop je een nazorgbericht van ons ontvangt:

  • De jaarlijkse Hypotheker Zeker Check

    Als er grote veranderingen zijn in je leven, dan is de kans groot dat je hypotheek aan een update toe is. Je ontvangt van ons jaarlijks de 'Hypotheker Zeker Check'. Met behulp van deze check kom je erachter of je huidige hypotheek nog bij je past of dat het verstandig is om je te laten adviseren.

  • Bij het aflopen van je einde rentevaste periode

    We houden in de gaten wanneer de rentevaste periode van je hypotheek afloopt. Het is namelijk slim om hiervoor alvast te kijken of je kunt besparen op je maandlasten. Je ontvangt hierover tweemaal bericht: twee jaar én drie maanden voor het aflopen van de rentevaste periode.

  • Bij het aflopen van de eerste termijn van de Starterslening

    Heb je een starterslening? Dan ontvang je bericht als de eerste termijn van deze lening verloopt. Het is namelijk noodzakelijk om te kijken of je nog in aanmerking komt voor deze lening. Je ontvangt hierover ook bericht van het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn).

  • Bij updates over je hypotheekproduct of verzekering

    Soms zijn er belangrijke wijzigingen bij je hypotheekverstrekker of zijn er wetswijzigingen die invloed hebben op jouw product. Zijn er updates met betrekking tot je hypotheekproduct of verzekering waarvan je van op de hoogte moet zijn? Dan ontvangt je van ons bericht.

Wat als ik geen bericht wens te ontvangen?

De Hypotheker is door de Wet financieel toezicht (Wft) verplicht om nazorg te bieden. Om deze reden kan je je niet afmelden voor bovenstaande berichten. Bij het afsluiten van je financiële product ben je akkoord gegaan met ons privacy statement en heb je toestemming gegeven om berichten te ontvangen via mail, brievenbuspost of telefoon. Wij maken alleen gebruik van de kanalen waarvoor wij jouw toestemming hebben ontvangen.

Wat als ik geen producten of diensten meer heb bij De Hypotheker?

Vanwege de privacywetgeving ontvangen wij geen bericht van een hypotheekverstrekker als je ergens anders de hypotheek hebt overgesloten zonder onze bemiddeling of als de hypotheek is afbetaald. Helaas kan het dus zijn dat je bericht ontvangt over je oude hypotheek. Natuurlijk melden wij je dan graag af voor onze nazorgberichten.

Onderaan in het ontvangen nazorgbericht kan je doorgeven dat je hypotheekproduct niet meer loopt. Doe dit niet via de feedbackbuttons, de reacties via deze knoppen zijn volledig anoniem waardoor we het verzoek niet kunnen verwerken.

Vragen?

Heb je nog vragen over onze zorgplicht? Neem dan gerust contact met ons op!

Contact arrow_forward