Onze werkwijze

Hoe werken wij?

Wat is de werkwijze van De Hypotheker? Wat doen we precies voor je en welke producten, diensten en services kun je bij ons verwachten? We vinden het belangrijk om je precies te laten weten hoe wij werken.

Onze werkwijze bij de aankoop van een woning

Heb je een huis gekocht? Gefeliciteerd! Nu is het tijd om een hypotheek af te sluiten. Bij De Hypotheker bieden we drie verschillende opties om je hypotheek af te sluiten op de manier die het beste bij jou past: Zelfzeker, Jazeker en Pluszeker.

Zelfzeker

  • Kennismaking

Je maakt online kennis met ons door een aantal vragen te beantwoorden. Uit je antwoorden kunnen we opmaken of je met jouw (woon)situatie je hypotheek af kunt sluiten met Zelfzeker.

Als uit je gegevens blijkt dat je aan de slag kunt met Zelfzeker, maak je een account aan in Mijn Hypotheker, onze online omgeving. Ook belt je adviseur je op voor een telefonisch kennismakingsgesprek.

  • Dossier opbouwen

Je bouwt zelf online je dossier op. Je verzamelt belangrijke documenten en geeft je gegevens op in je eigen hypotheekdossier. 
Als je dossier compleet is, verzend je het naar je adviseur. 

Ook geef je een definitief akkoord op onze dienstverlening. De adviseur controleert je gegevens en plant een afspraak met je in op de vestiging.

Ook geef je een definitief akkoord op onze dienstverlening. De adviseur controleert je gegevens en plant een afspraak met je in op de vestiging.

  • Advies en bemiddeling

Tijdens het gesprek op de vestiging heb je de mogelijkheid om al je vragen te stellen en krijg je een uitgebreid hypotheekadvies.

Vervolgens gaat de adviseur voor je aan de slag om je hypotheek en bijbehorende verzekeringen af te sluiten.

  • Nazorg

Als je eenmaal in je nieuwe huis woont, blijft De Hypotheker je hypotheek en verzekeringen controleren. Je ontvangt van ons jaarlijks een Jazeker Check en we informeren je als het einde van je rentevaste periode in zicht is.

Jazeker

  • Kennismaking

Je komt langs op één van onze vestigingen voor een kennismakingsgesprek. Van te voren stuur je alvast wat gegevens op, zodat je adviseur zich goed kan voorbereiden.

Tijdens het (kosteloze) gesprek bespreken we hoe we je kunnen helpen bij het realiseren van je woonwens.

  • Advies

Besluit je om je hypotheek af te sluiten met hulp van De Hypotheker, dan gaat het adviestraject van start. Met de adviseur bespreek je wat er nodig is om je plannen te realiseren en je krijgt inzicht in je mogelijkheden.

We geven je advies over de beste financiële oplossing en de bijbehorende hypotheek en verzekeringen.

 

We geven je advies over de beste financiële oplossing en de bijbehorende hypotheek en verzekeringen.

  • Bemiddeling

We bouwen samen je hypotheekdossier op. Jij levert de gegevens aan die de geldverstrekker van je nodig heeft. Dat kan bijvoorbeeld heel makkelijk via onze online omgeving, Mijn Hypotheker. Je adviseur gaat voor je aan de slag om je hypotheek en bijbehorende verzekeringen af te sluiten.

  • Nazorg

Als je eenmaal in je nieuwe huis woont, blijft De Hypotheker je hypotheek en verzekeringen controleren. Je ontvangt van ons jaarlijks een Jazeker Check en we informeren je als het einde van je rentevaste periode in zicht is.

Pluszeker

Je komt regelmatig langs op de vestiging en wordt volledig ontzorgd door onze adviseur. De adviseur gaat op basis van jouw situatie en behoeften aan de slag met je hypotheek.

Het traject van Pluszeker loopt volgens dezelfde lijnen als het Jazeker traject, met als verschil dat je bij Pluszeker zo vaak mag langskomen als je wilt. Ook zitten alle extra diensten al inbegrepen in de prijs, zoals het afsluiten van verschillende verzekeringen, de financiering van een eventuele restschuld of het regelen van een overbruggingslening wanneer er sprake is van overwaarde op je huidige woning.

Toelichting financiele woonvragen

Onze werkwijze bij financiële woonvragen

Heb je al een koophuis en heb je een financiële woonvraag, omdat je rentevaste periode bijvoorbeeld afloopt, je verbouwplannen hebt of je extra wil aflossen op je hypotheek? Ook dan kun je bij De Hypotheker terecht. Onze dienst verlening ziet er als volgt uit:

  • Kennismaking

Het eerste gesprek is voor onze rekening. Tijdens dit gesprek bespreken we hoe we je kunnen helpen bij het realiseren van je woonwens. Je weet na de intake waar je rekening mee moet houden, wat De Hypotheker voor je kan doen en wat de kosten zijn voor advies en bemiddeling.

 

 

  • Inzicht

We brengen in kaart wat je nu geregeld hebt en bekijken de mogelijkheden om je wens te realiseren. Zo krijg je inzicht in je huidige financiële situatie, de haalbaarheid van je wens en de verschillende oplossingen.

 

  • Advies en bemiddeling

Op basis van je persoonlijke financiële situatie en de mogelijkheden krijg je een advies over wat in jouw geval de beste financiële oplossing is. Op basis van ons advies weet je of het zinvol is om een financieel product af te sluiten. In dat geval helpen we je graag met de bemiddeling of begeleiding. De begeleiding of bemiddeling is afhankelijk van de financiële oplossing. Bij een wijziging in je hypotheek of verzekering begeleiden we je met de administratieve afhandeling. Bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek of verzekering bemiddelen we tussen jou en de geldverstrekker.

  • Nazorg

Ook na het realiseren van je financiële woonwens blijft De Hypotheker je hypotheek en verzekeringen controleren. Je ontvangt van ons jaarlijks een Jazeker Check.