Directievoorzitter Michel van den Akker vertrekt bij De Hypothekers Associatie

Michel van den Akker vertrekt na vier jaar als directievoorzitter van De Hypothekers Associatie, onderdeel van de Blauwtrust Groep. Van den Akker heeft een lange staat van dienst binnen de Blauwtrust Groep. In 2011 trad hij aan als algemeen directeur van Hypotrust en transformeerde hij deze organisatie naar de onafhankelijke distributiemanager Conneqt, waar hij verantwoordelijk was voor de hypotheekmerken Hypotrust, IQWoon en Robuust Hypotheken. In 2019 werd hij directievoorzitter van De Hypothekers Associatie.

Laatste update 02/03/2023
Conneqt Lr 0501

Samen met Menno Luiten (CCO) en Jasper Cuijten (CBDO) was Van den Akker verantwoordelijk voor de strategie en de dagelijkse leiding van De Hypotheker-formule. In de afgelopen jaren en tijdens de coronapandemie heeft Van den Akker de positie van De Hypotheker als marktleider in onafhankelijk hypotheekadvies verder weten uit te bouwen.

“De Hypotheker is al meer dan 35 jaar een begrip in Nederland. Met trots kijk ik terug op mijn tijd bij De Hypotheker. De samenwerking met franchisenemers en het team op het hoofdkantoor zal ik zeker missen. De Hypotheker gaat een volgende fase in en staat, net als de hypotheekmarkt, voor nieuwe uitdagingen. Ik ben toe aan een volgende stap in mijn carrière, maar ben ervan overtuigd dat franchisenemers en het team het succes van De Hypotheker zullen voortzetten”, aldus Van den Akker.

Ferdinand Veenman, CEO van de Blauwtrust Groep, heeft veel waardering voor de inzet, betrokkenheid en het leiderschap dat Van den Akker in de afgelopen jaren heeft getoond en wenst hem veel succes in de volgende fase van zijn carrière.