Menno Luiten Commercieel Directeur van De Hypotheker

Menno Luiten (46) is per september de nieuwe Commercieel Directeur van De Hypothekers Associatie, onderdeel van de Blauwtrust Groep. Samen met de per 1 mei jl. benoemde directievoorzitter Michel van den Akker, is Luiten verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de formule. Zijn benoeming is onder voorbehoud van toetsing door de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Laatste update 10/09/2019
Foto Menno Luiten

Menno Luiten was in zijn vorige functie werkzaam als Commercieel Directeur van Jungo Crowdlending en vervulde deze functie eerder ook bij MUNT Hypotheken. Bij de Haagse hypotheekaanbieder was Luiten betrokken bij de oprichting en stond zo mede aan de wieg van het succes van de geldverstrekker. Ook vervulde Luiten in het verleden verschillende managementfuncties bij diverse geldverstrekkers en distributiepartijen. Luiten ziet er naar uit om aan de slag te gaan bij de grootste onafhankelijke hypotheekadviseur van Nederland. “De Hypotheker is één van de sterkste merken van Nederland en marktleider op het gebied van onafhankelijk hypotheekadvies. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met het team van De Hypotheker en onze franchisenemers vorm kunnen geven aan een nieuwe fase in de ontwikkeling van onze organisatie.”

Van den Akker is blij met de komst van Luiten: “Ik wilde Menno er graag bij hebben en met zijn komst staat een commercieel directeur aan het roer die in staat is verbinding te leggen met franchisenemers, adviseurs en aanbieders. Met zijn track-record in de financiële sector en de spilfunctie die hij heeft vervuld binnen franchiseketens en hypotheekverstrekkers, is Menno iemand die zeer goed op de hoogte is van wat in onze markt speelt. Hij is dan ook de aangewezen persoon om de komende jaren invulling te geven aan de commerciële strategie van onze organisatie en onze concurrentiepositie verder te versterken.”