De Hypotheker Schijndel-Uden-Veghel: “Volhouden, je kunt het!”

UDEN | Langzaam komt ons land weer in beweging. De huizenverkoop is iets gedaald de afgelopen tijd. In tegenstelling tot de verstrekte hypotheken: daar is het enorm druk. We vroegen De Hypotheker waarom.

“Het is nog niet voorbij. Nog steeds worden mensen ziek of komen te overlijden. Triest, heel triest.” Zo vertelt financieel adviseur Johan Pashouwers.

“We hopen dat iedereen zorgvuldig blijft en probeert rekening te houden met elkaar, want ondanks dat het de goede kant op gaat, zijn we er nog lang niet (zo lijkt). Nu er weer iets meer bewegingsvrijheid lijkt te ontstaan is het nog veel lastiger om toch alle adviezen op te blijven volgen. Het wordt steeds lastiger om het goed vol te blijven houden, maar dat moet natuurlijk wel. En als we er met z’n allen voor gaan, gaat dat ook lukken. Samen kunnen we het!”

Direct bij aanvang sloot de vestiging aan de Velmolenweg 167 de deur voor fysieke ontvangst van klanten. Al die tijd is echter wel alles op alles gezet om de (nieuwe?) normale dienstverlening te kunnen bieden. “En ik moet eerlijk zeggen dat het vrij goed lukt. We zijn allemaal fit en werken vanuit thuis gewoon door. Alle gesprekken vinden dus digitaal plaats, met beeldbellen. En soms alleen de telefoon. Het is echter een stuk prettiger om elkaar gewoon te kunnen zien. En we merken steeds meer dan ook onze klanten er steeds meer aan wennen. En het steeds meer waarderen. Vrijwel alle klanten geven na de eerste online sessie aan dat ze de volgende ook graag weer digitaal willen. Ook als we in de tussentijd weer ‘gewoon’ open zouden gaan. En dat had ik vooraf niet verwacht.”

Starters in beweging

Op de huizenmarkt lijken de starters nu veelal hun kans te zien. Ze zijn beduidend actiever dan de maanden voor deze crisis. Johan: “Starters zien hun kans. De huizenmarkt lijkt iets minder hysterisch. Huizen lijken vaker niet al verkocht voordat ze online staan. Het lijkt te normaliseren dus.”

“Bij starters hebben we een prachtige online presentatie gemaakt, waarbij we veel informatie delen met de starters en naderhand ook een samenvatting toesturen. We merken dat dit enorm gewaardeerd wordt. Starters voelen nu echt veel toegevoegde waarde. En dat is leuk. Dat probeerde we natuurlijk altijd al, maar door die online presentatie is de klantwaardering nog verder opgelopen. Gemiddeld was de klantwaardering al rond de 8,5. Dat is nu opgelopen bij de starters naar ruim een 9, bijna een 9,5! Dat hadden we niet voorzien toen we hier mee gingen starten.”

Startende klant: ervaring

Frens van den Brand is één van die tevreden startende klanten. “Toen ik en mijn vriendin een mooie kans kregen om een huis te kopen, besloten we een hypotheekgesprek aan te vragen bij De Hypotheker Schijndel-Uden-Veghel om te kijken wat onze mogelijkheden waren. We belden maandag om onze situatie uit te leggen en hadden dinsdagavond al meteen een online afspraak via Zoom.” Dit gesprek verliep naar alle tevredenheid. “Onze hypotheekadviseur had van te voren een presentatie voorbereid, die ze tijdens het gesprek met ons deelde. We zagen en hoorden haar terwijl ze ons alles liet zien. Ook het tweede hypotheekgesprek, het adviesgesprek zelf, hebben we op deze manier gedaan. Dit is allemaal goed bevallen. Het is best bijzonder dat we onze hypotheekadviseur nog nooit fysiek hebben gezien, maar alles verliep vlekkeloos en zonder problemen. We hebben de online gesprekken uiteindelijk ook positief afgesloten met een goed resultaat.”

Online

De succesvolle online klantervaringen krijgen een vervolg. Johan: “Deze extra klantwaardering krijgt natuurlijk vervolg. Onze online dienstverlening blijven we vanaf heden natuurlijk aanbieden. Ook zodra we weer ‘gewoon’ klanten op kantoor kunnen ontvangen. We waren er al druk mee aan het ontwikkelen, maar dit heeft het versneld. En als iets enorm goed bevalt bij onze klanten, blijven we dat natuurlijk doen.” Zo dus blijvend ook online advies bij De Hypotheker Schijndel-Uden-Veghel.

Doorontwikkeling

Johan: “En dit succes krijgt natuurlijk een vervolg. De presentaties in combinatie met een samenvatting gaan we uitbreiden, zodat we die ook beschikbaar gaan krijgen voor oversluiters, doorstromers en ophogers. Want die verdienen dat natuurlijk ook.” Een dergelijke doorontwikkeling neemt natuurlijk nog wel wat tijd in beslag. Claudia: “In drie weken hadden we een ruwe, eerste versie. Daar waren klanten al enthousiast over. Weer drie weken verder zijn we aan versie 9 bezig. En ongetwijfeld blijft het steeds beter kunnen. We luisteren goed naar onze klanten en nemen alle tips mee. Elke tip wordt op dagbasis door Idiligo (de leverancier van de online presentatie) verwerkt. En dat is natuurlijk super!”

Ook benieuwd naar de mogelijkheden?

De Hypotheker Schijndel-Uden-Veghel is bereikbaar via telefoonnummer (0413) 245055 of veghel1404@hypotheker.nl. “En ondanks enorme drukte, maken we uiteraard graag tijd voor potentiële nieuwe klanten.”

Afspraak maken arrow_forward