De Hypotheker breidt vestigingsnetwerk uit

Nieuw concept ‘Kleine Winkel’ sluit beter aan op klantbeleving

Capelle aan den IJssel, 8 februari 2017 - De Hypotheker introduceert een nieuw distributieconcept: de Kleine Winkel, een sfeervolle omgeving waarin de adviseur zelf zijn klanten ontvangt, zonder tussenkomst van een baliemedewerker. Het nieuwe concept is een nieuw onderdeel van de winkelformule van De Hypotheker. Na een succesvolle pilot in Zevenaar heeft De Hypotheker haar vestigingsnetwerk inmiddels uitgebreid met verschillende Kleine Winkels, waaronder in Den Haag en Volendam.Zo brengt De Hypotheker haar dienstverlening nog dichter bij de klant.

In de Kleine Winkel is geen balie (met assistent) aanwezig, maar worden bezoekers welkom geheten door de adviseur zelf. Voordat het adviesgesprek plaatsvindt, kunnen zij in de ontvangstruimte plaatsnemen en zelf een kopje koffie of thee nemen. Hierna wordt de klant opgehaald door de adviseur voor een persoonlijk adviesgesprek.

Dienstverlening dichtbij de klant

Met de introductie van de Kleine Winkel wil De Hypotheker het aantal distributiepunten in Nederland uitbreiden. Zo komen er dit jaarin verschillende regio’s locaties bij, waardoor het vestigingsnetwerk fijnmaziger wordt. “Met de Kleine Winkels willen we ons netwerk uitbreiden. De huizenmarkt trekt aan en er worden steeds meer huizen verkocht, waardoor er ook een grotere vraag is naar hypotheken. Met de Kleine Winkel kunnen we beter inspelen op deze klantbehoefte en brengen we onze dienstverlening dichterbij de klant. Daarnaast vergroten we onze zichtbaarheid in het straatbeeld, zodat klanten nog sneller hun weg kunnen vinden naar de dichtstbijzijnde vestiging”, vertelt Wytzejan de Jong, algemeen directeur van De Hypotheker.

Binnen de nieuwe huisstijl van De Hypotheker, waarvan de Kleine Winkel onderdeel is, zijn alle ruimtes erop ingericht om een prettige omgeving te creëren, waar de klant een gesprek voert over zijn financiële situatie. De advieskamers zijn ingericht op basis van een aantal visuele kenmerken, in verschillende sferen. Vestigingen kunnen kiezen uit zes stijlkamers: Classic, Vintage, Casual, White, Black & Yellow en Natural. Deze stijlkamers kunnen variëren per vestiging, maar vooropstaat dat de klant zich thuis voelt en de omgeving alle voorwaarden creëert voor een prettig gesprek.

Succesvolle pilot in Zevenaar

Tijdens een pilot bij De Hypotheker in Zevenaar maakten klanten al kennis met De Kleine Winkel. “Onze klanten zijn snel vertrouwd met het nieuwe concept. Na het adviesgesprek door de adviseur wordt de hypotheekaanvraag doorgestuurd naar de backoffice van De Hypotheker in Arnhem. Hier worden alle dossiers verwerkt en het vervolgtraject in gang gezet. Onze klanten reageren erg positief”, vertelt franchisenemer Auke van der Wilden.