Sanne de Laat-Koevoets nieuwe directievoorzitter van De Hypotheker

Sanne de Laat-Koevoets (41) wordt per 1 mei de nieuwe directievoorzitter van De Hypotheker. Zij treedt hiermee in de voetsporen van Michel van den Akker, die deze functie sinds mei 2019 heeft vervuld. De Laat is afkomstig van Interpolis waar zij twee en een half jaar de functie van directeur Particulieren bekleedde. Daarvoor was zij geruime tijd werkzaam bij ING, waar ze jarenlang een sterke focus had op de hypotheekmarkt. Zo was zij in de hoedanigheid van commercieel directeur ING Hypotheekadvies verantwoordelijk voor het Adviesteam Wonen en zette zij voor ING Omnichannel hypotheekadvies op. De benoeming van Sanne de Laat is onder voorbehoud van positieve toetsing door de Autoriteit Financiële Markten.

Laatste update 06/04/2023
Sanne De Laat

De Laat ontleent haar kracht aan een sterk commercieel en strategisch inzicht en heeft een lange staat van dienst in het introduceren van nieuwe producten en diensten. Samen met Menno Luiten en Jasper Cuijten gaat zij de directie van De Hypothekers Associatie vormen.

Ferdinand Veenman, CEO van de Blauwtrust Groep, waar De Hypotheker onderdeel van is, is blij met haar komst. Met de aanstelling van Sanne de Laat als directievoorzitter van De Hypotheker kan de Blauwtrust Groep bouwen aan de verdere professionalisering van haar franchiseorganisatie. “Sanne heeft in het verleden aangetoond nieuwe strategieën te kunnen ontwikkelen en strategische doelen te behalen zonder de menselijke maat en oprechte aandacht voor de klant en de collega’s uit het oog te verliezen. Zeker tegen de achtergrond van de dynamische hypotheekmarkt en binnen onze franchiseformule zijn deze eigenschappen en capaciteiten van grote waarde”, aldus Veenman.

Sanne kijkt er naar uit om voor De Hypotheker aan de slag te gaan. “De Hypotheker is al decennialang een begrip in Nederland. Het is een prachtig en sterk merk dat iedereen kent. Ik beschouw het in deze uitdagende tijden in de hypotheekmarkt als geweldige kans en mijn persoonlijke ambitie om er samen met onze franchisenemers de schouders onder te zetten en onze positie als marktleider te bestendigen en verder uit te bouwen. ‘Draai de tent alsof deze van jezelf is’ is mijn credo. Deze taal spreken de franchisenemers nog veel beter dan ik. Ik heb enorm veel zin om aan de slag te gaan, terug in de hypotheekmarkt, waar mijn zakelijke passie ligt."