28-10-2021

Franchisenemer Klaas Bos over de verhuizing van De Hypotheker Drachten

redactie De Hypotheker
De vestiging Drachten is verhuisd naar een prachtige, nieuwe locatie! We spraken franchisenemer Klaas Bos over het proces van de verhuizing, het nieuwe pand en wat er goed en minder goed ging.

Op zoek naar een nieuw pand

Verhuizen was niet de intentie. Omdat het huurcontract van het oude pand afliep, ging Klaas in juli 2020 in gesprek met de verhuurder om de mogelijkheden te bespreken. ‘In eerste instantie wilde ik de huurovereenkomst verlengen of wellicht het pand kopen, maar er bleek geen ruimte voor onderhandeling. Het huurcontract liep in september 2021 af en moest een jaar van tevoren opgezegd worden. Dus dat heb ik gedaan en daarna is de zoektocht naar een nieuwe locatie gestart.’ Klaas bekeek veel panden voordat hij het huidige pand aankocht. 30 december, op de valreep van 2020, zat hij bij de notaris om het koopcontract te tekenen. “De nieuwe locatie ligt zeer centraal in het nieuwe winkelcentrum in hartje Drachten. Daarnaast is er voldoende parkeergelegenheid. We zijn dus goed bereikbaar.”
 
Proces


Klaas had ruim de tijd om de verhuizing voor te bereiden. Het pand is slechts vier jaar oud en stond leeg. Dit betekende dat de betrokken partijen direct aan de slag konden. Klaas vertelt: ‘het doel was om voor de bouwvak over te zijn. Dat is gelukt. 16 juni zijn we verhuisd.’

Ruim en rustgevend

Een nieuw pand betekent ook veel veranderingen qua indeling, dit is ruim van tevoren afgestemd met Ilona en MVRO. ‘We hebben nu een langwerpig pand met de balie aan de rechterkant. Aan de linkerzijde heb je nu een gang van ongeveer 15 meter lang met daaraan drie spreekkamers. In het verleden hadden we drie spreekkamers rondom de centrale ruimte met één persoon achter de balie. Nu is het wat meer gesplitst. Dat geeft rust’, vertelt Klaas. Ook het klimaatsysteem is aangepakt. Hij vervolgt zijn verhaal: ‘de airco in het oude pand was nogal luidruchtig en er was één knop om de temperatuur in het gehele kantoor te regelen. Nu hebben we per ruimte een aparte unit. Stil en comfortabel.’ Klaas koos voor de thema’s Urban Jungle, Vintage en Fresh. De voornaamste reden dat hij voor deze kamers koos, is de rustgevende kleuren. ‘Ik krijg dat ook terug van klanten, dat het geheel er erg rustgevend uitziet. Iedereen die binnenkomt is enthousiast'.

Blik op de toekomst

Klaas is blij met de locatie en de looks van het nieuwe pand. ‘De kleur van de gevel van het pand is antraciet, dus de huisstijl van De Hypotheker, zowel binnen als buiten, springt er écht uit.’ Om duidelijk te maken dat De Hypotheker zich in dit pand zou vestigen hing Klaas op elk raam een poster. ‘Het was bijna niet te missen.’ Een fysieke locatie is belangrijk voor hem. ‘Wat ik wil uitdragen is dat de klant welkom is. De deur staat voor je open!’ Klaas merkt dat de meeste mensen dit prettig vinden. ‘98% van de mensen geeft de voorkeur om voor een adviesgesprek aan te schuiven aan het bureau.’

Om de nieuwe locatie extra in de spotlights te zetten, verschijnt er binnenkort een persbericht in de lokale krant. ‘Dit willen we koppelen aan een actie voor senioren. Vaak kunnen zij niet meer terecht bij hun bank, dus ik wil benadrukken dat ze bij De Hypotheker Drachten wel welkom zijn.’ Klaas ziet veel kansen in deze doelgroep. ‘Men denkt vaak dat als je gepensioneerd bent, je geen geld meer kunt lenen. Daar is veel onduidelijkheid in. Ik wil onder de aandacht brengen dat De Hypotheker een betrouwbare partij is die meedenkt. Ik denk ook dat de senior de lokale krant leest, dus wat dat betreft sluit het goed aan op de doelgroep. Laat die klanten maar komen!